Bizness Eiropā

Uzņēmējdarbības paplašināšana Eiropā var piedāvāt daudzas priekšrocības. Lai izveidotu spēcīgu klientu bāzi, jums ir jābūt efektīvai mārketinga stratēģijai jau no paša sākuma. Bet ir daudz problēmu, kas nepastāv, ja mārketings tiek darīts tikai Apvienotajā Karalistē, un izpratne par šīm atšķirībām var būt jūsu veiksmes atslēga.

Šī rokasgrāmata izskaidro mārketinga pamatus citās Eiropas valstīs bezsaistē un tiešsaistē. Tajā ietverti padomi par juridiskajām atšķirībām starp valstīm, tostarp sodiem un soda naudām, tiešsaistes profiliem, līgumu slēgšanu, kā arī valodas un kultūras jautājumiem.

Jūs varat arī atrast informāciju par sava profila pārvaldīšanu vairākās valstīs un kontaktu izveidi, lai palīdzētu tirgot savu biznesu ārvalstīs.

Izprast Eiropas mārketinga praksi

Lai saprastu Eiropas valsts tirdzniecības praksi, kuras mērķauditorija ir uzņēmējdarbība, jums ir jāsaprot jūsu klientu bāze un jāapzinās visi valsts likumi, kas var attiekties uz jūsu uzņēmumu.

Izpētiet savu tirgu

Veiksmīga, labi izpētīta mārketings var radīt atšķirību starp izaugsmi vai neveiksmi jebkuram uzņēmumam. Ir svarīgi pārliecināties, vai klienti izprot jūsu produktu vai pakalpojumu priekšrocības. Tas ir vēl svarīgāk, ja darbojas citā valstī, jo jums būs jāapsver citi faktori, piemēram:

kultūras atšķirības – idejas, kuras Apvienotajā Karalistē pievilina, var nedarboties citur Eiropā
valodas barjeras – būtisks ir pareizo signālu un ziņojumu saņemšana
klientu uzticība – ja jūs esat ārvalstu uzņēmums, jums, iespējams, būs jāstrādā smagāk, lai veidotu uzticību klientiem
juridiskas sekas – dažās valstīs reklāma un mārketings var būt ievērojami ierobežota ar iespējamām naudas sodiem.

Valsts likumi

Ir vairāki Eiropas Savienības (ES) mēroga tirdzniecības tiesību akti, taču dažādās valstīs tie tiek īstenoti ļoti atšķirīgi. Dažos gadījumos ir spēkā smagie tiesību akti un dūšīgi naudas sodi, ja jūs pārkāpjiet šos noteikumus, savukārt citās – jūs varat radoši veidot savas kampaņas. Pirms kampaņu uzsākšanas vienmēr jāpārbauda vietējie likumi.

Daži valstu likumi ir šādi:

aizliegumi Zviedrijas TV un radio reklāmām, kas paredzētas bērniem līdz 12 gadu vecumam
Vācijas prasības, kas ierobežo konkurenci ierobežojošu noteikumu dēļ reklāmas piedāvājuma vai atlaides vērtību
Francijas juridiskās prasības, ka visi mārketinga materiāli tiek sniegti franču valodā (vai ar franču tulkojumu).

Tālpārdošana

Daudziem mazajiem uzņēmumiem tālpārdošana ir laba izvēle, ja paplašināsies citā valstī. Tālpārdošana ir preču un pakalpojumu piegāde no vienas ES dalībvalsts uz otru, ja patērētājs un piegādātājs neatrodas aci pret aci.

Tālpārdošana ir ietverta īpašos ES noteikumos, kas attiecas arī uz jūsu mārketinga stratēģiju. Attāluma mārketings var ietvert preses reklāmu, tiešsaistes un e-pasta mārketingu.

Pozicionē savu zīmolu

Pirms sākat uzņēmējdarbību citā valstī, jums ir jāizlemj, kādas preces vai pakalpojumus vēlaties piedāvāt. Pēc tam jums vajadzētu apsvērt attēlu, kuru vēlaties iesniegt saviem produktiem vai pakalpojumiem. Iespējams, ka jums jau ir labi izveidots zīmols, tostarp vārds, preču zīmes, logotipi un daudz ko citu, taču jums joprojām vajadzētu analizēt, vai tie būs labi pārvērsti jaunajā tirgū.

Apsveriet valsti, kurā plānojat veikt uzņēmējdarbību – kādas īpašības tajā tiek apbrīnotas? Vai jums ir jāizvairās no negatīvām konotācijām? Kāda atšķirība radīs valodu?

Nosakiet savas uzņēmējdarbības vērtības

Apsveriet savas uzņēmējdarbības vērtības un to, kā to uzsvērt. Atcerieties, ka strādājat ārvalstī, tāpēc ir lietderīgi izmantot citu pieeju tirgvedībai.

Dažās valstīs Lielbritānijā izgatavotās preces var būt ar papildu prestižu vai ir vēlamas, jo tās ir svešas. Piemēram, mazais uzņēmums, kas pārdod senlietas, var labi izdarīt, uzsverot Apvienotās Karalistes vēsturi vai preču izcelsmi, salīdzinot ar vietējiem piegādātājiem.

Un otrādi, ja jūsu bizness ir balstīts uz vietējo pakalpojumu piedāvājumu, iespējams, labāk ir koncentrēties prom no jūsu ārzemju izcelsmes. Darbs ar tālākpārdevēju vai filiāles izveidošana var radīt iespaidu, ka jūs strādājat kā vietējais uzņēmums.

Pazudis tulkojumā

Valoda ir spēcīgs instruments jebkurā mārketinga kampaņā. Jums vajadzētu darīt pēc iespējas vairāk pētījumu pirms ienākšanas jaunā tirgū. Tas palīdzēs jums izvairīties no nepareizām pārtulkotām vai negatīvām konotacijām. Ieteicams konsultēties ar brīvi vai dzimtā valoda.

Atcerieties, ka angļu valodā labs zīmola nosaukums var nebūt piemērots citā valodā. Jautājiet cilvēkiem, ko viņi domā par slengu vārdiem, bieži neparādās vārdnīcās. Apsveriet, kā citā valstī jūsu zīmola nosaukums var tikt izrunāts citādi. Pārbaudiet, vai tas ir līdzīgs vietējam zīmola nosaukumam vai vārdam dzimtajā valodā.

Sodi un soda naudas

Tāpat kā kultūras mārketinga atšķirības starp valstīm pastāv arī lielas atšķirības starp sodiem un naudas sodiem, ko varētu saņemt.

Lai gan sūdzība par jūsu reklamēšanu Apvienotajā Karalistē varētu izraisīt tikai brīdinājumu no Reklāmas standartu aģentūras, Vācijā tā pati sūdzība varētu radīt lielu zaudējumu atlīdzināšanu. Beļģijā tas pats sludinājums varētu nozīmēt, ka jums papildus jāpublicē un jāmaksā korektīvā reklāma.

Nav vienkāršs risinājums mārketinga noteikumu izpratnei – jo citās valstīs likumdošanā stingri noteikumi vienā jomā var būt ļoti vājš. Ja jūs izmantojat kampaņu, vienmēr pārliecinieties, vai jūs ievēroat likumu katrā valstī, kurā tā darbojas.

Mazo biznesu nozīme

Mazajiem uzņēmumiem ir svarīga loma kādā sabiedrībā. Kad viņi pirmo reizi izveido, viņi pārstāv veidus, kā uzņēmumu īpašnieki testē savas uzņēmējdarbības idejas tirgū. Tie uzņēmumi, kuri laika gaitā izdzīvo, nodrošina ekonomisko stabilitāti īpašniekiem un viņu ģimenēm. Mazie uzņēmumi, kas papildus darba ņēmējiem rada darba vietas, piedāvā vēl lielāku ekonomisko stabilitāti. Viens no iemesliem, kas tiem ir svarīgs, ir nodrošināt vienmērīgu ienākumu avotu uzņēmumu īpašniekiem un darbiniekiem.

Paplašināšanas potenciāls

Mazie uzņēmumi sniedz patērētājiem daudz iespēju iegādāties mazumtirdzniecības preces. Salīdzinot ar Eiropu, kompānijas Economist bloger Catherine Rampell raksta, ka ASV mazumtirdzniecības tirgum ir mazāk ierobežojumu izaugsmei, ļaujot mazumtirdzniecības uzņēmumiem kļūt lielākiem un lielākiem, potenciāli attīstoties valstu vai starptautiskajā tirgū. ASV patērētāji var iegādāties tādas preces kā pārtikas preces vai apģērbi no maziem vietējiem uzņēmumiem, reģionālajām ķēdēm vai milzu kompānijām, piemēram, Wal-Mart un Target.

 

Zinātnes un tehnikas produktivitāte

Mazākas uzņēmējdarbības uzņēmumi var būt produktīvāki nekā lielāki uzņēmumi. ASV Mazās uzņēmējdarbības tehnoloģijas padome ziņo, ka mazajos uzņēmumos strādā 32% zinātnieku un inženieru, savukārt lielākos uzņēmumos – 27%. Šie mazo uzņēmumu profesionāļi ražo vairāk patentu nekā lielo uzņēmumu un universitāšu kolēģi. Zinātnes un inženierijas talantiem ir svarīgi izbaudīt šāda veida organizācijas izvēli, lai viņi varētu strādāt, jo viņi pēta jaunas iespējas, kā atrisināt sabiedrības tehniskās un zinātniskās problēmas.

Darba izaugsme

Saskaņā ar ASV Mazās uzņēmējdarbības administrācijas 2009. gada oktobra paziņojumu presei, mazie uzņēmumi nodarbināja 50,2 procentus no nacionālajiem nefarmu privātajiem darbiniekiem. Kopumā no 2005. līdz 2006. gadam viņi pievienoja 2,5 miljonus jaunu darbavietu. Mazie uzņēmumu īpašnieki pievieno jaunas darba vietas, ja to pašreizējais darbaspēks vairs neatbilst patērētāju pieprasījumam. Kaut arī tauta ir cīnījusies ar stabilu darba vietu skaita pieaugumu kopš 2007. gada līdz 2008. gada recesijai, mazo uzņēmumu darbavietu pieaugums, lai arī lēns, nākotnē būs svarīgs, jo īpaši, lai aizstātu 2008. gadā zaudētās darbavietas.

Inovācija

Inovācija ir ļoti iespējama mazajos uzņēmumos. Šajos mazajos uzņēmumos darbinieki parasti strādā tuvu patērētājiem un vispirms mācās par viņu vajadzībām. Arī šajos mazajos uzņēmumos parasti ir maz darbinieku skaita, kas šķiro līnijas darbiniekus no uzņēmuma īpašnieka. Darbinieki var palīdzēt viņu organizācijām augt, daloties idejās, kas dos labumu patērētājiem. Savukārt uzņēmumu īpašniekiem jāpārvar mazāk birokrātijas, lai darbinieku jaunās idejas stātos spēkā. Šī realitāte nosaka, kāpēc daži inovatīvie darbinieki dod priekšroku strādāt mazos uzņēmumos.

Galvenie darba devēji

Mazie uzņēmumi veido 99,7 procentus no visiem ASV darba devējiem. Mazie uzņēmumi ASV nodarbina vairāk nekā 56 miljonus cilvēku, un saskaņā ar Mazās uzņēmējdarbības administrāciju tas ir vienāds ar 57 procentiem no valsts privātā sektora darbiniekiem. Uzņēmumi, kuros strādā mazāk kā 500 darbinieku, nodrošina darba iespējas daudziem dažādiem darbinieku veidiem un lielā mērā paļaujas uz viņu darbinieku panākumiem. Tā kā mazus uzņēmumus piedāvā tik daudz darba vietu, viņu veiksme ir plaukstoša.

Darba radītāji

Mazie uzņēmumi papildus lielajiem darba devējiem rada vairāk jaunu darba vietu nekā lielāki uzņēmumi. Mazo uzņēmumu pārvalde ziņo, ka no 2005. gada līdz 2008. gadam mazie uzņēmumi bija atbildīgi par 81,4% no jauno darbavietu radīšanas ASV. Darba izaugsme ir obligāta ASV ekonomikas turpmākajai izaugsmei, un mazie uzņēmumi atbilst šīm vajadzībām, radot jaunas darba vietas visu laiku izveidots.